12 правил спілкування з колекторами

12 правил спілкування з колекторами

У житті буває всяке. Зміна обставин не дозволяє виплачувати кредит. Ситуація загострюється до межі. Погасити кредит неможливо. Виходу немає. І незабаром починаються дзвінки від колекторів, які хочуть забрати майно в рахунок сплати боргу. Як бути?

Легальних колекторів боятися не потрібно. Вони повинні допомогти вам вийти з ситуації, що склалася. Залякувати боржника колектори не мають права, зазначає Givemoney (UA). Їх головне завдання-допомогти людині знайти спосіб виплатити заборгованість, а не розорити.

Ось деякі правила, яких необхідно дотримуватися при спілкуванні з колекторами.

  1. Перш за все, колектор представляється і вказує кредитора, якого він представляє. Це обов'язкова умова. Якщо відмовляється, продовжувати розмову не варто. Можливо це шахрай.
  2. Колектор не має права приховувати свій номер телефону та адресу електронної пошти.
  3. Через державний реєстр можна перевірити справжність колекторського агентства, яке він представляє. Якщо така юридична особа відсутня, можна заявити в поліцію.
  4. Колектори не можуть називатися представниками державних органів, які є досудовими інстанціями. Це нісенітниця!
  5. Не може бути дзвінків по одному і тому ж боргу від декількох колекторів з різних організацій. Кредитора представляє тільки одне колекторське агентство.
  6. Колектори не мають повноважень описувати майно. Загрожувати, принижувати, вторгатися у вашу власність, завдавати шкоди вам або вашому майну вони не мають права.
  7. Дзвінки можуть здійснюватися в допустимий час, ні в якому разі не в нічний і не в святкові та вихідні дні.
  8. Поширення інформації про вас і ваш борг в інтернеті або іншим публічним способом заборонено. Колектор не може розкривати цю інформацію.
  9. Дзвонити родичам можна тільки в разі їх письмової згоди.
  10. Внесення коштів на кредитний рахунок можливо тільки через бухгалтерію або офіційні рахунки. Не можна передавати готівкою або переводити на якусь карту.
  11. Будь-який психологічний тиск - це приниження прав людини. Якщо таке відбувається, звертайтеся в правоохоронні органи, радить Givemoney (UA).
  12. Інвалідність, позбавлення або обмеження дієздатності, лікування в медичних установах-це випадки, коли ви маєте право звернутися до позикодавця за отриманням відстрочки по кредиту.

Пам'ятайте!

Якщо має місце бути якесь порушення з перерахованих вище правил, воно повинно бути підтверджено свідками або якимись фактами. У цьому випадку рішенням суду накладається заборона на нагадування колекторами про необхідність погасити борг. Ви позбудетеся від дзвінків, але це не завадить колекторам стягнути з вас борг через суд.

Якщо особа колектора викликає у вас підозри, звертайтеся в правоохоронні органи. В Україні крім легальних колекторів є і "неофіційні", від яких можна чекати негативних наслідків. Вони можуть завдати шкоди здоров'ю боржника, зіпсувати його майно. Тому дуже уважно поставитися до питання перевірки "справжності" колектора. Це у ваших інтересах.